fredag 2 december 2011

En trälåda

Hej!

Äntligen är härliga fredagen här! Vi har lämnat Clara i skolan och nu ska jag, Lova och Tilde fika på lussekatter och tända en massa ljus, för här är riktigt mörkt och regnigt idag. Jag fick syn på en av min farfars trälådor igår och tänkte att den kunde bli fin med lite ljus och blommor på vårt köksbord. På bilderna nedan ser ni hur det blev, nu fattas bara några små snittblommor.

Hoppas ni har en fin fredag!

Kram Jenny




Lite smått och gott hamnade i trälådan...





..hyacinter i marmeladglas, julgransljus i gamla apoteksflaskor,





..gamla kakformar och saltströare i porslin.





10 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt och fint det blev.

Mvh Jessica

Lantligt i vitt sa...

Men så otroligt fina och mysiga bilder du tagit!
Så inspirerande och vackert! Mkt fiffig idé av dig :)
Och lådan var jättefin, vit mot ditt mörka bord!!

Ha en jättemysig helg!!
Kramar sofia

Vi i Villa Ville kulla sa...

Å va fint det blev!!!
Hyacinterna blev ju bra i marmeladburkarna!!!
Ha en bra helg!!!
Kramar Lotta

Mys och hemtrevnad sa...

himla mysig blev din farfarslåda...kramis semlan

john sa...

How lovely your grandfathers box and such nice goodies you put in it ! Have a nice weekend ! Gail x

Inka sa...

Åh, vilken fin trälåda. Och vad fint du dekorerat den.

Trevlig helg

Jag har addat dig i min blogglista

Vänligen Inka

fröken knopp sa...

Såå fint!!! Lådan är underbar!!!

KOmmer du till Butiekn, skojar du?? Så kul!!! Lovar o säga till innan så jag vet att jag är där..:)

Varmaste Kramarna Elin (som fick tacos i magen istället för pyttipanna)

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen, å så fint!! Jag tror jag har någon sådan där låda ute i garaget,,, med verktyg i,,, ska kanske sno den från gubben, hihi
Ha det så gott och trevlig helg:)
Kramkram<3nettan

gamla skolan sa...

Verkligen fint ! Ser så mysigt ut !
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Älskade pion sa...

Vilken underbar låda.Vad mycket fina saker du fick plats med där.ha en riktigt skön helg.Kram ulrika