torsdag 6 januari 2011

nystädat barnrum

Hej!

Snön den bara öser ner och man har inte den minsta lust att gå ut. Elda i kakelugnen och tända massor av ljus är det som gäller. Mysigt! Nu har den stora vårrensningen även nått vårt hem, idag har jag gått igenom äldsta dotterns rum och nu är det rensat och fint där, efter att några kilo glitterlim,diverse "pysselmaterial" tejp och drivor av papper rensats bort. Någon som känner igen sig eller är det jag som har en dotter med extremt utvecklad pysselgen? :))) På bilderna ser ni ena halvan av rummet, på andra sidan står skrivbordet som jag fyndade på loppis för ett tag sedan och en garderob. Leksaker och pyssel förvaras i korgar under sängen och i ett skåp av samma modell som vårt hallskåp, som jag visat tidigare i veckan. Mer än så får inte plats i detta lilla men mysiga rum. Nu ska jag sätta igång med att sy vardagsrumsgardiner och göra min dotter fin till kalas.

Hoppas ni får en fin dag!





 vitmålad pärlspont + randig tapet från Boråstapeter, säng och hylla från Ikea



ett litet "klädstreck" med favoritplagg, kanin från Maileg och bakelse från "Änglabacken"



söta månads- och bokstavstavlor



väskor från "Lilla bus"

14 kommentarer:

Vit dröm sa...

Åh vad fint det ser ut! Älskar månads och bokstavstavlorna och Maileg-underbart!
Hoppas du får en skön dag!
Kramar Anna

LOPPISLIV sa...

Hejsan Jenny! Vad roligt att hitta hit. Vilken undebar blogg!! Gud så ljuvligt fint ni har det i varje vrå. Sött barnrum i rosa. Hit kommer jag gärna igen, får massor av inspiration här från dig. Stor kram Paula

Jordgubbar med mjölk sa...

Så otroligt sött! Önskar att jag haft ett sådant rum när jag var liten :-)

Kram M

Anonym sa...

åh vad du pysslar och gör fint för er mysiga familj!
Kramar från Moster L m. familj.

Anonym sa...

Mycket fint syster yst! Verkar som om pysselgenen är ett arv från hennes mor :) Kram från bror (lille lillebror).

Beas sa...

Jag önskar jag var en liten flicka igen! Så otroligt fint flickrum!!!

Ljusa Rum sa...

Åh vilken gullig flickhörna i barnrummet! Vilket knep med att hänga upp klädstrecket med fina kläder! *anteckna* det får jag haka på i mina döttrars rum! Jätte fin blogg! Kram/Veronica

Unknown sa...

En riktig drömhörna. Vet precis hur det är att peta bort tejp och man förundras hur många små lappar som det kan finnas. Inte alls samma med killar.

Kram Anna

Industri house sa...

Ett riktigt drömrum!! Vilka underbara pastellfärger, kan tänka mig att din dotter sover som en liten prinsessa där!! Håller med om att man verkligen behöver göra lite rensningar med alla saker man har emellanåt, för man samlar snabbt på sig nytt. Må så gott, kram jessica.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå tänk att få vara liten tjej och bo i dotterns underbara rum.Bara så rart.Ha det gott .Varm kram Rita ♥

gamla skolan sa...

Åh ! Så underbart sött flickrum !!Så många gulliga detaljer !
Kramar Susanne ♥

Jenny sa...

Hej Jenny!
Oj, vilken fin blogg du har, den ska jag följa!!
Dotterns rum var ju så fint!
Jag är precis i startgroparna att sätta igång med vårrensning :)
Trevlig helg, kram Jenny

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket mysigt rum hon har! Jag skulle också behöva göra en grundlig genomgång av min dotters rum. Det är papper, tejp och glitterlim överallt!

Kram/ Anna

Annas Vita Rum sa...

Åhh så fint!Precis en sån väska hade jag när jag var liten, de kallades nåt speciellt som jag inte minns just nu. Roligt att hitta till din blogg!
Ha en skön helg!