fredag 29 april 2011

Sommarkök

Hej!

Idag blir det några tankar kring sommarkök. Sommarköket för mig innebär mycket vitt porslin, gammalt och nytt i en salig blandning, några färgklickar i form av pasteller på porslin och kökstextilier samt underbara mårbackapelargoner i fönstren. Är nu på jakt efter kökshanddukar i ljust blått, randiga eller rutiga. Kanske hittar jag de perfekta i helgen för jag ska ta en tur till lillebror i Linköping tillsammans med min dotter T och brorsan E. Det ska bli mysigt!

En fin fredag och en underbar helg önskar jag er!

Kram Jenny



Ljuvliga mårbackapelargoner i nyinköpt zinkkruka från Bloomingville.



En av mina kökshyllor, med vitt porslin för mysiga grillkvällar och fikastunder i trädgården.



Porslin från Ib Laursen, House doctor, Västergården och loppis.



Ärvda linnehanndukar och fin kakform från Maries underbara butik "Vita ranunkler".











8 kommentarer:

Tina sa...

En härlig blandning av vitt!!
Zinkkrukan från B är jättesnygg.

Önskar dig en riktigt skön Valborg med familjen!

Kram tina

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon Vännen!

Härliga och fina bilder med mycket fina saker!
Hoppas att du hittar det som du söker...
Kan tipsa att Linum brukar ha såna färger på sina köks handukar.
Jag har såna men tyvär har dom fått lite fyla fläckar på sig men har ju haft dom några år.

Ha en jätte härlig helg och en trevlig resa!

Kramar Sirpa

dagdrömmar i vitt sa...

Håller med dig:)
Önskar dig en trevlig resa till Linköping:)
Kramkram / Nettan

jessikan sa...

Riktigt somriga bilder, jättefina saker!

Kram J

Therese sa...

Så ljuvligt du har det! Mitt sommarkök får blå detaljer till det vita, men har ännu inte fått tag i pelargoner, funderar på blå hortensia ist... Ha en fin valborg <3 Kram Therese - Sockenvägens Söta

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket sommarkök du har! Helt fantastiskt vackert... Jag är så kär i de där skålarna med vita räfflor! Det är huuur fina som helst.

Kram/ Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fint!!!!!

Önskar dig en fin kväll
Kraam Susanne

Industri house sa...

Hej jenny! Vilken fin zinkkruka du har, var har du köpt den? Hoppas du får en riktigt mysig valborg, kramkram jessica.