söndag 20 februari 2011

sött

Hej!

Idag har vi vårrensning hemma hos oss!  Igår inhandlades lite nytt till vårgarderoben så idag rensas en hel del av det gamla ut. Så skönt det är att rensa och röja! Denna helg har innehållit en härlig mix av vila, shopping, tv-mys, utrensning samt en hel del god mat och fika. I fredags hämtade jag barnen tidigt på dagis och fritids och sen bar det av till favoritfiket, café St Clair här i Alvesta. Om ni har vägarna förbi får ni inte missa detta! Den duktiga ägarinnan Masumi lagar all mat och bakar alla bakverk från grunden med ekologiska råvaror. Supermysigt!  Vi tog också en tur till vår fina leksaksaffär. Så nu är man världens bästa mamma ;)) Där sprang jag på den supersöta vispskålen på bilderna nedan. Den har redan använts flitigt an lilla L. Nu ska jag rensa vidare!

En fortsatt fin söndag önskar jag er!

Kram Jenny


Varför är allt som är smått så sött?



L har sin lekhörna i köket....



...så att hon kan baka och laga mat samtidigt som mamma och pappa!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en kanonhelg.Synd att dom går så fort bara.Här är det också söndags fix bara så skönt.Önskar dej en fin söndag.Varm kram Rita ♥

Villa Vinkelhaken sa...

Så himla söt vispskål! Klart att lilltjejen ska få ha sin lekhörna i köket när hon har så fina saker! =)

Ha en mysig söndag!
Kram Jenny

Liza sa...

Härligt att rensa!
Så gulliga köksgrejer!

Trevlig söndag!

Mvh Liza

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej JENNY!

Tack goa du för det härliga hälsningen hos mig!
Du verkar också vara så rar och härlig person!

Då tycker vi lika :)
Vad kul att du vill vara med och hojta till om du behöver hjälp.
Det är inte så svårt om jag har lärt mig så då borde du också kunna ... :)

Här fortsätter vi med sjukstugan ;(
N vart till och med inlagt och riktigt dålig och slö men nu är vi hemma. kom igår eftermiddag .

Ha en mysig söndag!

Kram Sirpa

LOPPISLIV sa...

Hej Jenny! Låter som en toppenhelg! Supersöt vispskål och vilken fin färg. Ja varför är allt så sött när det är litet? Tittade på en gammal barn service häromdagen i en antikaffär, den var så himla söt, men så viste jag inte riktigt vad jag skulle ha den till...för jag tror inte min dotter hade uppskattat den precis, tonåring som hon är...fniss :-)) Men söt var den som sagt.

Tusen Tack för dina alltid så rara kommentarer, gör mig sååå glad. Kraaaaam Paula

Industri house sa...

Hej Jenny! Förstår att ni haft en riktigt mysig helg, härligt!! Vilken supersöt vispskål du köpt, förstår att den använts flitigt:)) Visst är det härligt när man får rensat emellanåt! man behöver verkligen göra det med tanke på allt nytt man införskaffar sig.... Ha det så gott, kram jessica.