fredag 10 februari 2012

Beige, puder, crème, gräddvitt, kritvitt...

Hej!

Härliga fredag! Idag har jag varit med Clara i skolan och hälsat på. Så roligt att få ta del av hennes vardag. Jag kände mig som en mycket stolt mamma när jag gick därifrån, vilken fin skoltjej jag har! I eftermiddag har vi fredagsfikat på fik tillsammans med min mamma, mysigt! Och nu är det bara fredagsmys som gäller, tända ljus och lite piff av hemmet :) De fina linneörngotten i ljust beige som jag hade beställt från H&M home anlände för några dagar sedan och pryder nu kökssoffan. Just nu känner jag för beige, crème och pudriga toner till allt det vita. Annars brukar jag alltid bli sugen på blå nyanser denna årstid, men inte i år... Kul med någon liten förändring :)


Hoppas ni har en fin fredag!

Kram Jenny



















14 kommentarer:

Industri house sa...

Tack goa du! för fina kommentarer du alltid skriver, man blir så glad:)Så fina kuddar du köpt till soffan!Jag kan säga att dom blev jag mycket sugen på att beställa hem även hit, ljuvliga färger..Ha en riktigt härlig helg!Stor kram jessica:)

ClarasLantliv sa...

Hejsan!

Sådana kuddar från H&M är ju för fina! Funderar starkt på att oxå beställa någon sådan. Tycker att cremefärgen går bäst ihop med vitt. =)

Ha en fin fredag!
Kram Clara

Vintage House sa...

enkelt och vackert....
önskar dig en skön skön helg
kram
sandra

Lantligt i vitt sa...

Hej fina du!
Blir alltid lika glad av dina fina kommentarer :)

Lät som en toppen dag tycker jag!!
Åh.. Dom örngotten har jag tittat på flera grr men har alltid fått sådan besluts ångest över om jag ska ta crème, grå eller vita hihi..

Jag kommer nog köra på både blå och crème färger i vår :)

Önskar dig en supermysigt fredagskväll!
Varm kram Sofia

LOPPISLIV sa...

Precis de färger du nämner gillar jag också, och så lite grått också :-)) så fint du har det, hela ditt hem ser så harmoniskt ut. Underbara kuddar, måste nog in på H&Ms sida direkt och klicka hem lite pudriga kuddar :-))

Ha en fin fredag!! Kram Paula

LOPPISLIV sa...

Precis de färger du nämner gillar jag också, och så lite grått också :-)) så fint du har det, hela ditt hem ser så harmoniskt ut. Underbara kuddar, måste nog in på H&Ms sida direkt och klicka hem lite pudriga kuddar :-))

Ha en fin fredag!! Kram Paula

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du!!
Såå fint kuddarna är ljuvliga
Gillar ditt bord så mycke då fint med träskivan
o allt vackert du har
Trevlig helg
Många kramar Tina

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej!

Så enkelt och vackert!! Vilka fina inlägg du har gjort! Har haft ont om tid att vara ute på nätet men jag läser ikapp :)

Ha en trevlig helg du också!

Kram!

Tinas bo sa...

Kuddarna är helt underbara!
Velar hela tiden fram o tillbaka om jag ska beställa vita eller beige.. :)
Men nu vet jag! :)

Härliga bilder!
Kram Tina

LissasVita sa...

Enkelt och vackert! Kramen Lisbeth

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll Jenny !

Jätte fina kuddar! :)
Kul när man får paket ;)
Jag gillar också dom färgerna.
Fimt med ert bord och kökssoffan gillar jag.
En sån fin hjärta !

Ha en mysig helg ! Kramar Sirpa

Sommerhuset i bakken sa...

Det høres ut som du hadde en finfin dag i går ;-)

Nydelige bilder du viser. Jeg liker bare stilen din så utrolig godt.

Ha en fantastisk helg!

Norr om Köpenhamn sa...

Jättesnyggt med beiga kuddar där vid träbordet! Önskar att vi också kunde ha vår kökssoffa, men den får absolut inte plats :o( Kanske i ett annat boende, i en annan tid...

Jag har köpt lådorna hos 'Systrarna Grene' i Kph. Nu ser jag att du har en bra bit till Kph, men om du kanske åker ditt i vår, så kanske de finns kvar. Superbilliga var de dessutom ;o)

Ha en riktigt skön helg!
Kram
Ulrika

Weisser Traum sa...

oh meine liebe so schlicht und bezaubernd. einfach ein traum in weiss.
herzlichst daniela