lördag 18 december 2010

Hej!

Det blev visst ett sent inlägg idag :) Idag har jag julstädat vårt lilla hus, tvättat, pysslat och bakat lite grann. Nu funderar jag på att ta in och klä granen också. Men det ska jag nog inte göra, för då blir  C och T besvikna när de vaknar imorgon. På något sätt blir granen mer smakfullt klädd om man klär den själv, det är väl konstigt? :))  Jag anar ett kommande inredningsintresse hos äldsta dottern, då och då har hon åsikter om var nyinköpta prylar bör hamna. Precis så var det med min lilla zinkklocka som jag köpte på Änglabacken senast. Jag hade egna planer för den, men den borde absolut användas som matklocka enligt äldsta dottern. Och så fick det bli, mitt mammahjärta är alldeles för svagt för mina tre fantastiska godingar... Så nu "pinglas" det i klockan varje gång det vankas mat i vår familj. Ordningssam som hon är har hon även gjort en lista på vilka dagar vilken person ska ringa i klockan. Hur söt får man bli? :))

Sov sött! Hörs imorgon igen.

Kram Jenny



  

3 kommentarer:

Sofie sa...

Vad mysigt med matklocka, hon är söt goa C!

Industri house sa...

vilken bra ide med matklocka!!charmig var den ju dessutom också!
ha en mysig 4:e advent,kram jessica

Livet och vardagen sa...

hörde om älgen, tur det gick bra! KRAM Ulla