fredag 17 december 2010

smått & gott

Hej!

Så var det fredag igen! Veckorna rusar verkligen nu, en vecka till julafton... De senaste åren har jag bakat en hel del inför julen, det gjorde jag aldrig tidigare. Det är väl någon "mammagen" :)) I år provade jag på att baka saffransbiscotti. Snabbt, enkelt och smidigt gick det - perfekt för en otålig typ som jag :) Och de blev riktigt goda också! Receptet kommer ifrån min favoritbok just nu "Två systrars söta", underbara bilder och mumsiga recept. Nu lyser mina biscotti som små solar på vår köksbänk. Den fina burken som de ligger i kommer ifrån underbara butik Änglabacken i Växjö. Nästa gång visar jag något annat som jag köpte när jag var där senast!

Trevlig helg!

Kram Jenny



1 kommentar:

Anonym sa...

Va fint! Du är så fantastiskt duktig kära syster. Hoppas det finns några kvar på tisdag så man får smaka! Ladda tjejerna för snart kommer morbror och leker med dem på heltid. Kram