fredag 3 december 2010

soffhörnan

Hej!

Efter en ofrivillig liten bloggpaus är jag tillbaka igen! Små vardagsbekymmer som strul med bilen och en ytterdörr som inte ville vara med i kylan gjorde att energin inte riktigt fanns till bloggen. Som tur är kan ju praktiska problem ändå lösas ganska lätt. Så länge som nära och kära är friska har man allt att vara tacksam för!
Jag och tjejerna har precis haft goda vänner här på lunch. Tack L, W och I för en supermysig förmiddag!
Ikväll väntar soffan och Idol tillsammans med brorsan eftersom mannen i huset är på resande fot. Efter renoveringen är vår soffhörna en vilsam plats med ganska få saker. Jag har ännu så länge varit sparsam med att hänga upp något på väggarna, får se om någon liten hylla kommer upp så småningom. I soffan har vi en qvilt som skyddar soffklädseln från det värsta av lilla L:s , I,5 år, framfart. Favoritkuddar från HM home samsas med härliga vita kuddar från Jeanne d'arc. Soffbordet är ett loppisfynd för 25 kr som fräschats upp med vit färg och en fin text. I hörnet står vår älskade kakelugn som jag ska passa på att elda i nu när L sover middag!

Trevlig helg!

Kram Jenny






1 kommentar:

Sofie sa...

Hej!!! Förlåt att jag missat ett tag, har varit så galet fullt upp här. Guu va fint vardagsrummet ser ut att blivit! Hör av mig snart, saknar er!