onsdag 16 mars 2011

Maries ljuvliga butik!

Hej!

Idag får ni se något som jag köpt från Maries ljuvliga butik "Vita ranunkler". Jag har aldrig besökt butiken i verkligheten, eftersom  jag har en bit att köra dit. Men eftersom Marie är så gullig och skickar varor, så har även jag kunnat handla lite smått och gott därifrån :) För några dagar sedan kom så mitt efterlängtade paket. I paketet låg den fina kakformen som nu har hamnat på min kökshylla. Jag älskar kontrasten mellan den gamla plåten och vitt porslin! Mitt andra fynd därifrån får ni se en annan dag :)

En fin onsdag önskar jag er!

Kram Jenny



Kakformen ger en fin kontrast till det vita.



Väl använd och charmigt sliten....



Och så här ser kökshyllorna ut just nu :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Gulligt av henna att skicka. Jag vet att hon gör det om varorna inte säljs. Jag har ju lyxen att "bara" sticka dit.
Den var jättefin!

Kram Anna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Vilken underbar kakform passade perfekt blan alla dina vackra saker
Är en så fin butik!

Ha en fin dag kram Tina

Villa Vinkelhaken sa...

Den var jättefin! Håller med dig om att det är snygga kontraster! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Tråkigt nog har jag också för lång väg till butiken och får nöja mig med alla bilderna.

Kram Teres

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny!

Hoppas att ni också har soligt där hemma och att ni börjar piggna till!
Fint med den gamla kakformen och bland allt vitt, som du säger så bryter det av.
Jag gillar också den kontrasten och även zink och betong...
Nu har vi kommit hem och en liten Ida slocnade direkt i bilen :)
Först på lekskolan och sedan babyrytmik och en fika hos goa Emman ! Fembarnsmamman :)

Fullt upp blev det men som tr så är hon lika
social som mamman :)

Ha en fin dag!
Du har så fint där hemma :)

Kramar Sirpa

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilken helt underbar gammal kakform du köpt. Fin i modellen och patinan är ju helt rätt. Passar bra där bland ditt vita fina porslin på hyllorna, så vacker kontrast. Tack för inspirationen. Kram P

rustik charm sa...

Men vilken fin form du fått tag på:) Maries butik är så ljuvlig, har lyxen att kunna besöka henne. Hittar alltid massa fint där.

Ha en fin dag.
Kram Kristina