måndag 23 januari 2012

Samlingar

Hej!

Det känns som om många bloggare som älskar loppisar, förr eller senare börjar samla på något. Även jag samlar på olika saker, en av dem är kannor, Allra helst ska de vara helvita och lite krackelerade i porslinet, då är de som vackrast! Kannorna nedan har fyndats på olika loppisar genom åren.Efter jul kände jag för att förändra en del i vårt hem och en hel del saker plockades bort medan andra arrangerades om. För flera år sedan såg jag en bild i ett inredningsreportage, där en samling kannor stod uppradade på ett skåp och jag gillade det skarpt. Nu förverkligades den idén i vårt hem!

Jag önskar er en fin start på den ny veckan!

Kram Jenny



Vita kannor på rad...





Skåpet innehåller glas och skålar som används till  vardags. Detta skåp återfinns precis vid matbordet.





5 kommentarer:

Älskade pion sa...

Vad mycket vackert porslin du har i ditt hem.Ha en skön dag.kram Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket fint porslin har du i ditt hem.Ha en skön måndag.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Ja men visst är det fint med kannor. Jag gillar dom som är svagt cremefärgade jag. Men vita är alltid vita, snyggt.
Ha en fin dag
AC

Vitspets sa...

Åhh det gillar jag vita kannor ...
Ha en bra dag
Kram Karina

ClarasVitaHem sa...

Du är precis som jag. Ständigt på jakt efter vita kannor och helst lite krackelerade!! De är för fina!

Kram Clara