torsdag 17 november 2011

Kvällsljus

Hej!

Här hos oss pågår kvällsbestyren för fullt, samtidigt försöker jag tända så många värmeljus och stearinljus som jag bara kan, för ikväll är det kallt i vårt lilla hus, brrr.... Nåja, några timmars eldande i kakelugnen brukar ordna den saken. Och så finns det ju inget mysigare än att elda i kakelugnen om kvällarna, sprakar så härligt.... I morgon är det veckans bästa dag, för då är jag ledig tillsammans med mina små älsklingar.

Ha en riktigt fin kväll!

Kram Jenny



Vårt sovrum i kvällsljus. Även här är värmeljusen tända.




Det loppisfyndade bordet är en av favoritmöblerna här hemma.




Tillsammans med kistan som jag ärvt och som tillhört min farfar. Han var snickare och förvarade sina verktyg i den. Tänk om han visste att den idag förvarar inredningstidningar i vårt sovrum!

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fint och mysigt, värmeljusen förstärker ju bara den känslan;) Underbar kista, men han skulle nog ha blivit paff när han öppnade locket och såg att det "bara var en massa tidningar i den" ;) hihi Kram Johanna

Lantligt i vitt sa...

Du har ett sånt vackert hem Jenny! Gillar både bordet och kistan! Kistan är så fin vitmålad.

Tack för din kommentar om min kista :) Håller med om att den är i en fin färg för att vara i trä! Så den får nog vara i trä ett tag till :)

Ha en härlig dag imorgon på din lediga dag!!
Kram Sofia

Anonym sa...

Såå mysigt...Själv är jag precis hemkommen från Jobbet så ikväll får det va med värmeljus för sängen kallar...Men jag som du är tokig i att tända ljus ÖVERALLT, VARJE kväll annars..:)

Önskar dig en underbar ledig dag imon!!

VarmaKramar Elin
www.frokeniknopp.blogspot.com

Ps. kan inte kommentera hos dig inloggad, fler som haft det problemet hos dig?? Vet att någon skrev att det kunde bero på hur kommentarsfältet kommer fram, hos dig kommer det på samma sidan som inlägget, men det kan tydligen hjälpa om man väljer till Popupp fönster istället..:) Bara ett litet tips för att inte gå miste om goa ord..ds.